آذردخت

اینجا وبلاگ یک آذردخت است

آذردخت

اینجا وبلاگ یک آذردخت است

دنبال کنندگان ۵ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید
بایگانی

تغییرات فکری

يكشنبه, ۲۸ خرداد ۱۴۰۲، ۱۱:۰۴ ق.ظ

دیروز به دلیلی یکی از پست‌های قدیمی وبلاگم را خوندم. بسیار مذهبی و روحانی نوشته بودم.
چقدر تغییر کردم. به چه سرعتی. چی شد؟ خودم هم نمی‌دونم. مدت‌هاست دارم تمام تلاش خودم را می‌کنم که تمامی تفکرات غیرمنطقی و غیر علمی را کنار بگذارم. الان دیگه رسیدم به اینکه بی‌خیال سردی و گرمی غذا بشم! :) اما خوب یک سری از افکار و اعتقادات رسوخ کرده کاملا. نمی‌شه آدم کامل بگذاره کنار. مگر اینکه یک تغییر خیلی شدیدی توی طرز فکرت اتفاق بیفته.
گاهی وقت‌ها به اونهایی که سفت و سخت به اعتقاداتشون چسبیدند و هیچ وقت زیر سوالش نمی‌برند حسودیم می‌شه. خیلی آرامش دارند توی زندگی. همیشه دست‌آویزی دارند که بهش آویزون بشوند.
این روزها همش دارم مغزم را مشغول نگه می‌دارم که فکر نکنه تا خستگی و استرس را حس نکنه. همه چیز سریع و روی دور تنده و من وقت ندارم عمیق بشم. همه چیز در سطح طی می‌شه. برای محافظت از خودت خوبه اما بعضی وقت‌ها آدم احساس می‌کنه حقایق امور از دستش دررفته. یه جورهایی دلم برای کند گذشتن زمان در ایام قرنطینه کرونا تنگ شده. فکر کردن و سر صبر تجزیه و تحلیل کردن کمک کرد کلی از گره‌های روحم را باز کنم. اینطوری روزها را تند تند گذروندن فقط آدم را در سطح نگه می‌داره.

موافقین ۱ مخالفین ۰ ۰۲/۰۳/۲۸
آذر دخت

نظرات  (۲)

۲۸ خرداد ۰۲ ، ۱۱:۱۷ یاسمن گلی :)

اتفاقاتی که تو زندگی رخ میده به عبارتی بالا پایینی های زندگی باعث میشه تفکرات و عقایدمون دستخوش تغییرات بشن

پاسخ:
بله دقیقا همین طوره. 
فقط نکته جالب اینه که آدم توی هر زمانی فکر می‌کنه طرز فکرش درستترین فکره. بعد وقتی با یک فاصله‌ای بهش نگاه می‌کنه می‌بینه که از نظر الانش خیلی هم درست نمیاد. 
۰۴ تیر ۰۲ ، ۱۲:۵۴ یاسمن گلی :)

میدونی با توجه به گذر زمان و اتفاقاتی که برای ما میوفته طرز تفکرمون هم دستخوش تغییرات میشه

پاسخ:
چیزی که خیلی بده اینه که آدم یک سری تصمیمات مهم و تاثیرگزار زندگیش را بر اساس طرز فکر و عقایدی می‌گیره که بعده‌ها تغییر می‌کنند و خوب ممکنه بعد از اون تغییرات اون تصمیم‌های مهم را نتونی تغییر بدی یا برای تغییر دادنشون مجبور بشی هزینه‌ی خیلی بالایی بپردازی.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی