آذردخت

اینجا وبلاگ یک آذردخت است

آذردخت

اینجا وبلاگ یک آذردخت است

دنبال کنندگان ۵ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید
بایگانی

ازدواج ایده‌آل

چهارشنبه, ۲۱ تیر ۱۴۰۲، ۰۸:۱۸ ق.ظ

خوب نوشته‌ی قبلی یه جورهایی به نظر نصفه موند.
من همیشه کنجکاوم بدونم که کسانی که ازدواج آرمانی کردند چه شرایطی را در طی زمان تجربه می‌کنند. منظورم از ازدواج آرمانی اونهایی هست که با انتخاب خودشون, بدون هیچ اجبار و فشاری ازدواج کردند. اونهایی که همراهشون را خودشون انتخاب کردند و انتخابشون هم درست بوده و آدم درست زندگیشون را پیدا کردند. آیا اونها هم به مرور زمان از ازدواجشون دلسرد می‌شن؟ آیا اونها هم برای هم تکراری می‌شن؟ آیا برای اونها هم لحظاتی پیش میاد که دلشون بخواد فقط از هم فاصله داشته باشند؟ حقیقت اینه که من اطرافم هیچ ازدواج اینجوری ندیدم. یعنی هیچ دو نفری را ندیدم که کاملا راضی باشند. یک موردی داشتیم در بین همکلاسی‌ها که با عشق و علاقه ازدواج کردند. برای اینکه به هم برسند خیلی جنگیدند و از دور هم خیلی برای هم مناسب بودند. من همیشه توی ذهنم اونها را مثال می‌زدم و بهشون غبطه می‌خوردم. تا اینکه شنیدم که از هم جدا شدند. واقعا شکست عشقی خوردم!
یک چیزی که فکر کنم خیلی تاثیرگذاره نقش خانواده‌هاست. یعنی حداقل اینجا توی ایران, حتی وقتی که با طرفت خیلی مچ و هماهنگ باشی و کاملا با هم هم‌فاز باشید, باز هم خانواده‌ها تاثیر خودشون را می‌گذارند. اکثر آدم‌ها وقتی ازدواج می‌کنند هنوز از لحاظ عاطفی بالغ نشدند و تاثیر خانواده روشون خیلی زیاده. توی تجربه‌ای که من در زندگی مشترکم داشتم, اگر تاثیر خانواده همسرجان نبود (تاثیر منفی البته, من منکر تاثیرات مثبتشون نیستم) فکر می‌کنم که من خیلی بیشتر می‌تونستم احساس بهتری نسبت به ازدواجم داشته باشم. البته ازدواج من و همسرجان اصلا مورد خوبی برای مثال زدن نیست. ما واقعا با هم هم‌فاز نبودیم و از اول تصمیم اشتباهی بود ازدواجمون با هم. اما خوب, حالا که تصمیم به ادامه‌ی راه داریم, می‌شد این مسیر را مطلوب‌تر طی کنیم.
همین! :)

موافقین ۴ مخالفین ۰ ۰۲/۰۴/۲۱
آذر دخت

نظرات  (۴)

۲۶ تیر ۰۲ ، ۰۹:۰۰ یاسمن گلی :)

خب از اونجایی که فعلا من تو هیچ کدوم از این دو دسته نیستم پس نظری نمیدم :دی

پاسخ:
این موقعیت بهترین موقعیته از نظر من. قدرشو بدون :)

به نظرم اکثر آدما با هم جور هستند، این فضولی و دخالت خانواده دو طرف هست که گند میزنه به زندگی!

پاسخ:
درسته. کلا هماهنگ کردن دو نفر باهم دیگر خیلی ساده تر از هماهنگ کردن خانواده هاست. اما خوب قابل اجتناب هم نیست.

وقتی دو نفر ازدواج کردن و اصطکاک های اولیه برای هماهنگ شدن رو تموم کردن حالا میرن دنبال علاقه شون تو زندگی

پاسخ:
چیزی که تو ذهن منه اینه که آیا علاقه دو نفر با هم هماهنگ می شه، یا مسیرشون جدا می‌‌شه. یعنی ازدواج ایده‌آل چطوریه؟

عزیزدلم اونایی هم که خودشون انتخاب کردند و درست هم انتخاب کردند در نهایت به این نتیجه می رسند که عجب غلطی کردند برا همین شما زیاد خودتو ناراحت نکن چون در کل نتیجه اش برا همه مون یکیه 

پاسخ:
خوب سوال من اینه که هیچ موردی نیست که به اینجا نرسه؟ پس بر اساس تئوری های تکامل چرا ازدواج در جوامع بشری مونده؟

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی